Avand in vedere solicitari anterioare din partea unor potentiale candidate, managementul proiectului a programat pentru implementare un curs de calificare pentru meseria de lucrator in comert in localitatea Insuratei (judetul Braila). Astfel, in vederea completarii grupei de curs, in iunie 2015 au fost efectuate intalniri cu persoane de gen feminin care se pot plia pe criteriile de eligibilitate solicitate in proiect. Sesiunile de comunicare au survenit si ca urmare a solicitarii mai multor persoane de a participa ca grup-ţintă la activitatile proiectului.

Subiectele dezbatute au facut referire la:

  • Prezentare proiect/ prezentare a echipei regionale
  • Beneficiar / Parteneri
  • Caracteristicile grupului tinta
  • Oportunitati de formare profesionala
  • Beneficii
  • Cofinantare
  • Conditii de eligibilitate
  • Sesiune de intrebari si raspunsuri

Ulterior întâlnirii, s-a revenit in localitate pentru recrutarea persoanelor eligibile.

Numarul candidatelor inscrise in proiect in luna iunie este 14 femei, eligibile din toate punctele de vedere pentru inscrierea in activitatea de formare profesionala ce urmeaza sa se deruleze in perioada iulie –septembrie 2015. Optiunea unanima pentru formare profesionala este aceea de lucrator in comert.

În luna iunie 2015, membrii echipei de implementare a proiectului “O şansă pentru toţi şi toate” alocaţi regiunii de dezvoltare Sud-Est au efectuat o serie de vizite de diseminare în cadrul a mai multe instituţii publice. Localităţile vizitate au fost: Victoria, Baraganul, Bertestii de Jos, Ciocile, Ciresu, Galbenu, Jirlau, Rosiori, Scortaru Nou, Stancuta, Traian, Tufesti, Ulmu, Unirea, Visani, Zavoaia şi Dudeşti. Informaţiile diseminate cu aceste ocazii sunt cele referitoare la beneficiar, obiectivele proiectului, parteneri, grupul tinta, conditiile de eligibilitate sau beneficiile acordate grupului tinta.

Interlocutorii au remarcat, în marea lor majoritate utilitatea implementării unui astfel de proiect, apreciind faptul că proiectul se adresează îndeosebi mediului rural. A fost apreciat ca fiind de bun augur aceasta initiativa care vine in sprijinul persoanelor ce au o nevoie reala de instruire, in vederea completarii portofoliului profesional care va ajuta ulterior la identificarea si ocuparea unui loc de munca.
Ca o retrospectiva asupra intalnirilor efectuate, s-a constatat ca întrebările cele mai frecvente adresate membrilor echipei de proiect au fost: 
1. De ce grupul ţintă se adresează doar femeilor?
2. Care a fost argumentul pentru subvenționarea cu o astfel de sumă a cursurilor?
3. Care au fost zonele unde am reușit până în prezent să cooptăm posibile beneficiare?
4. Care a fost feedback-ul celorlalți colegi, primari, vis-a-vis de intențiile acestui proiect?
5. Dacă proiectul își asumă și integrarea profesională a beneficiarelor, postinstruire sau, măcar, se poate realiza medierea muncii.
Pentru fiecare dintre cele menționate mai sus, răspunsurile oferite au fost:
1. Pentru că, deşi suntem în anul 2015, femeile continuă să fie o categorie vulnerabilă şi care merită mult mai mult din acest punct de vedere și pentru că scopul/obiectivul proiectului este acela de le a oferi șansa integrării/reintegrării în muncă. L-am informat pe domnul primar că în sfera de activitate a implementării proiectelor există suficiente oportunități și pentru bărbați, fie ei angajați sau persoane aflate în căutarea unui loc de muncă. Dacă e să se realizeze o analiză mai atentă, este posibil să se constate că balanța înclină ușor în favoarea persoanelor de sex masculin.
2. Subvenția vine ca un sprijin pentru persoanele care aderă la proiect și care, în principal nu au un loc de muncă și nici venituri care să le asigure existența. Este gândită în așa fel încât să fie considerată o motivație în plus pentru instruire profesională a candidatelor, ținându-se cont că cele mai multe dintre femei au familii și pentru care această sumă poate constitui un real suport material pentru o perioadă de timp.
3. Până în prezent, în calitate de facilitator rural m-am adresat unui număr mare de persoane, din județele Brăila, Buzau și Constanța. 
4. În ceea ce privește modul de lucru cu reprezentanții instituțiilor similare cărora m-am adresat, am fost plăcut impresionată să constat deschidere pentru sprijinirea localnicelor comunităților respective.
5. Deși nu există stipulat în proiect un indicator care să precizeze obligativitatea integrării profesionale postinstruire a cursantelor, în măsura în care se vor identifica în piață astfel de oportunități, vom încerca să sprijinim cu tot interesul.

Per ansamblu, pentru fiecare dintre intalnirile realizate, feedbackul a fost unul pozitiv, in sensul in care ar putea exista oportunitati viitoare de colaborare, in functiile de cerintele din proiect.

Această domnișoară antreprenor de 22 de ani si-a început drumul în afaceri la vârsta de 14 ani, când a deschis site-ul Whateverlife.com. Prin acesta a care furnizat pagini proiectate pentru MySpace.com si a predat design și programare de bază.

Printr-un împrumut de la mama sa, Qualls a reușit să dezvolte un domeniu de internet și a ajuns sa dețină una dintre primele pagini independente obținând milioane de vizite lunare.

Astăzi proiectul său incasează peste 70 milioane de dolari pe lună.

Această doamnă antreprenor, recunoscută pentru colectarea bumbacului, este fiica foștilor sclavi din Louisiana.

Walker, care a fost orfană la șase ani și mama imediat după vârsta de 14 ani, a început o linie de produse cosmetice si de ingrijire a parului pentru femei afro-americane într-un moment în care segregarea era încă o realitate.

Cu doar 1.25 dolari drept capital iniţial, a inceput vânzarea produselor din ușă în ușă si a devenit prima femeie milionar prin forțe proprii.

Acest designer de moda este renumit în industrie pentru favorizarea sistemului de mentorat existent în compania dumneaei și adăpostirea viselor tinerelor talente în companie. În ciuda faptului că a fost sotia Printului Egon Furstenberg a Germaniei, Diane a refuzat să trăiască blocată într-o viață din inalta societate pentru a-si deschide propria companie.

Rochiile ei specifice şi cu un stil aparte de înfășurare sunt sinonime cu responsabilizarea pentru femeile profesioniste din intreaga lume, aceste rochii au ajutat-o să devină președinte al Consiliului de Fashion Designers of America, membru al consiliului de administrație al Voci vitale și unul dintre principalii factori ai antreprenoriatului feminin.

Denumita si „Regina televiziunii”, Oprah a reușit formarea unui imperiu media care include un canal de televiziune, o companie de productie ( Harpo ) și o serie de cărți și reviste . Gazda talk show-ului s-a născut într-o comunitate săracă în Missippi și a fost victima unui abuz sexual in copilărie.

Oprah a reușit să preia controlul asupra vietii sale încă din tinereţe si a început ca un comentator și mai târziu ca producător. Astăzi averea ei, din care o parte este alocată în scopuri caritabile organizatiei „Angel Network” este estimată de Forbes la 2,7 miliarde de dolari.

Dintotdeauna au existat femei care au învățat, care au încercat să se evidențieze și să lupte pentru ceea ce au vrut. Aceste femei nu au fost mulțumite cu ceea ce cultura de lucru a timpului le-a oferit și au decis să-și deschidă propriile afaceri, în ciuda adversității.

MARIE CURIE este singura femeie în acest moment care a primit de două ori Premiul Nobel. In 1903 a primit premiul întâi în domeniul fizicii, devenind astfel prima femeie din istorie în această categorie și în 1911 a primit premiul întâi de data aceasta în domeniul chimiei. Certifică pionieratul în studiul științific al radiațiilor.

Unul dintre cei mai mari designeri și creatori de parfumuri, care a inspirat toate femeile fost COCO CHANEL. A fost una dintre femeile care a revoluționat cu adevărat lumea modei.

Pionieră în a fi primul astronaut de sex feminin a fost inginerul rus, VALENTINA TERESHKOVA.

O alta poveste de succes născută din produse de frumusete a fost aceea a doamnei MARY KAY ASH. Este femeia care a creat Mary Kay Cosmetics, una dintre cele mai mari afaceri în lumea cosmeticelor.

MARGARET THATCHER a fost cea dintâi femeie care a ocupat o funcție de prim-ministru britanic, a fost denumită "Iron Lady", poreclă ce s-a datorat personalității ei în cadrul politicii.

Acestea sunt doar câteva dintre femeile care au inițiat și au învățat din ceea ce au crezut. Ele nu au renunțat și au continuat călătoria în ciuda adversităților, astfel atingandu-și toate scopurile. Ele sunt un bun exemplu de curaj, ceea ce arată că este necesar să luptăm pentru ceea ce ne dorim.

Fondator si Dir . General al CasaPopUp . http://casapopup.com/ 
Facebook : http://www.facebook.com/casapopup 
Twitter : casapopup

Ana Sevilla: "Am fost șomeră în timpul crizei (10 de ani de secretar executiv), având 36 ani, 2 copii cu vârsta între 4 și 1 ... . Și am decis să încep un nou proiect. În cazul meu, un site online cu jocuri: casă de carton pentru copii. Acum fac ultimele retușuri la proiectarea, integrarea paypal, campania de comerț și de marketing ... și primirea de bunuri din Marea Britanie .

Mult noroc pentru aceste antreprenoare, care sunt un exemplu pentru toată lumea."

Fondator și Director Digital Marketing la Digitalpymes.http://www.digitalpymes.es/ 

Linkedin: http://es.linkedin.com/in/crisfranco 
Twitter: digitalpymes

Cristina Franco: “Acum aproape doi ani, după ce lucram 24 din 24 într-o multinationala, am rămas șomeră la 41 de ani și mamă a doi copii mici !!! Cu ipotecă și nici diplomă de facultate, doar cu experienta mea de <personal administrativ-contabil- manager, etc ...>, adică: NIMIC!
Soțul meu, Jordi Sabater detine o companie mica dedicata web design, programare si consultanta pe e-commerce. Din cauza crizei, clienții mari au redus cheltuielile, iar companiei i-a scăzut cifra de afaceri dramatic.
Era timpul să luam o decizie. Eu cu pregătirea și situația mea personală nu găseam cu ușurință un loc de muncă bine platit și Jordi nu putea sta cu mâinile în sân privindu-le cum vin. Deci, dupa multe ture și multe conversații noaptea târziu, am decis să lansăm un proiect pe care l-am avut în minte de ceva timp.
Resursele disponibile: simbolice.
Experiența mea și cunoștințe pe Internet: la momentul respectiv, minime.
Entuziasm și emoție: la maxim
Necesitate economică: pe termen mediu, da.
DigitalPymes s-a născut astfel: comunitate digitală profesională pentru IMM-uri și antreprenori.
În cursul acestui an trecut am suferit efectele secundare ale antreprenorilor, am văzut foarte puțin de copiii mei, 9 si 4 ani, casa mea a fost o tabără de luptă, și orele de somn au devenit lux.
După aproape doi ani, proiectul începe cu un sentiment bun. Dar, fiind antreprenor și mama în timp de criză, este foarte greu. Acum, trebuie să spun că, experiența castigata este foarte pozitivă și chiar daca nu avem un venit ridicat continuu, nu ne pierdem entuziasmul și unitatea. Vom continua să construim și să extindem proiectul nostru. Mai mult decât atât, ne pregătim pentru prima runda de finantare.”

Fondator si director al Carittas http://www.carittas.com/

Facebook : http://www.facebook.com/pages/Carittas/149738465047926 

Twitter : carittasjewelry

         Povestea Mariei Claire Betancourt de Leon este spusă soțului ei: „Soția mea a fost concediată de un broker din Marea Britanie. A fost în căutare de lucru, multe interviuri și oferte inacceptabile. Știi, copii, probleme casnice, etc.

În trei luni, a lansat un site cu brățări personalizate cu numele fiilor, fiicelor, finii, nepoții, etc. De mare succes pana acum!!

         Și, într-adevăr sunt mândru. Muncește la domiciliu ( ca o bestie ) și afacerea este în continuă creștere. Costurile fixe aproape că nu există, marjele de pierdere sunt foarte mici.”

Fondator si Director Agentie de Director ARA . Departamentul de comunicare . http://www.agenciaara.com/ 

Linkedin : http://es.linkedin.com/pub/rebeca-turbi-gonzalez/21/144/1b8 
Twitter : AgenciaARA

Rebecca Turbi: “Sunt jurnalistă și după șapte ani de lucru într-un cabinet de comunicare externă, anul trecut am fost concediată. Pentru început am amestecat mai multe opțiuni, dar am avut mereu în minte crearea propriei afaceri si sa nu sufăr din nou cu un alt lider.
După susținerea familiei, am decis și am gândit Agencia ARA, propriul meu birou de presă, care să acopere toate aspectele de comunicare și de interes care mă pasionează. Tocmai am inceput si toate începuturile sunt grele, mă confrunt cu multe obstacole, dar am 31 ani și o viață înainte, am speranță și-mi place profesia mea. Motto-ul meu este : <Nu visa viata, trăiește-ti visul!> " și asta fac.”

Beneficiar

Asociaţia Femeilor din mediul rural Olt

Centro de Studios Infer S.L. (Murcia, Spania)

Echipa