Clody Bertola este o celebra actrita a teatrului si filmului romanesc, cu origini italiene, franceze si germane s-a nascut pe 12 august 1913, in Bucuresti.

A absolvit cursurile Conservatorului de Arta Dramatica in 1936 si a avut o exceptionala cariera teatrala la Teatrul Bulandra, scena care a consacrat-o si unde a obtinut cele mai mari succese.

Sursa: www.garbo.ro

In 19.09.2015, la punctele comerciale ale S.C Damibi SRL si la S.C „Indpresscom”SRL cele doua grupe de cursante in “Lucrator in Comert”, curs organizat la Giuvarasti, au  dobandit competentele submodulului 1.5 „Verificarea stocurilor cu vanzarea” din cadrul procesului de formare.

Ulterior, in data de 25.09.2015 pregatirea practica s-a derulat in incinta spatiilor comerciale apartinand  I.I Bunea si S.C Contur Gonu SRL cele 21 de  cursante, atent supravegheate de formatoare  si-au insusit competentele practice ale submodulului 1.6, ”Crearea mediului ambiental necesar vanzarii” din cadrul cursului. 

In zilele de 05.09.2015 si 06.09.2015 facilitatorul rural Laurentiu Popa s-a deplasat in comuna Giuvarasti, din judetul Olt, unde a asigurat monitorizarea derularii cursului „Lucrator in comert”.

Cele 21 de  cursantele, impartite in 2 grupe, au dobandit competentele submodulului 1.2”Aplicarea procedurilor de calitate” la I.I BUNEA  si la S.C  CONTUR GONU SRL.

In permanenta cele doua formatoare, doamna Marin Ioana responsabila pentru activitatile derulate de cursantele din grupa A si Musuroi Elena responsabila pentru cursantele din  grupa B,  au coordonat si supervizat activitatea cursantelor, asigurandu-se ca activitatea practica se desfasoara in bune conditii.

In perioada 12.09.2015 – 13.09.2015, cursantele in “Lucrator in comert” de la Giuvarasti, au efectuat activitatile de dobandire a competentelor si abilitatilor practice aferente submodulului 1.3 „Perfectionare profesionala la I.I BUNEA  si la S.C  CONTUR GONU SRL, din cadrul cursului.

In data de 18.09.2015, coordonatorul zonal Clara Burghelea si facilitatorul rural Laurentiu Popa s-au deplasat in localitatea Voineasa, din judetul Valcea, unde alaturi de reprezentantul partenerului national din proiect (Asociatia Femeilor din Mediul Rural Olt), Simona Popa si expertul PR si comunicare Doru Gheorghiu au sustinut o intalnire informala cu femeile din localitate.

Obiectivul aceste intalniri a fost informarea asupra proiectului si asupra importantei asigurarii egalitatii de sanse pe criterii de gen adresata persoanelor care se inscriu in caracteristicile grupului-tinta al proiectului „O sansa pentru toti si toate”.

La intalnire, li s-a vorbit participantelor despre contextul implementarii proiectului, pentru o mai buna intelegere a motivatiei care sustine actiunea exclusiva in cursul implementarii asupra persoanelor de gen feminin. Astfel, a fost clarificata pentru participante importanţa asigurarii egalitatii de sanse pe criterii de gen la accesul pe piata muncii. Au fost detaliate coordonator beneficiile oferite in cursul implementarii, respectiv pachetul de programe de formare, descriind fiecare program de formare -lucrator in comert, lucrator la fabricarea conservelor din legume sau fructe, competente antreprenoriale si initiere in competente informatice- portalul web care urma sa fie lansat ca instrument oferit femeilor spre a stimula incluziunea pe piata muncii şi activitatile de mentorat.Participantele au oferit feedback membrilor echipei de proiect si au sugerat ca intalnirea sa fie replicata, in vederea oferirii de detalii suplimentare in legatura cu cele 4 cursuri din cadrul proiectului O sansa pentru toti si toate.

Acestea au mentionat ca isi doresc sa participe la unul din cursurile din cadrul proiectului si ca sunt incantate de perspectiva calificariii/recalificarii.

Facilitatorul rural Laurentiu Popa s-a deplasat alaturi de coordonatorul tehnic zonal Clara Burghelea in localitatea Balcesti, acolo unde au sustinut o intalnire cu femeile interesate sa participe la activitatile proiectului „O sansa pentru toti si toate”.

La intalnire, cei doi reprezentanti ai echipei de implementare au prezentat proiectul al carui beneficiar este Federatia Agrostar. Participantele la intalnire au fost informate despre beneficiile oferite in cursul implementarii, respectiv pachetul de programe de formare, descriind fiecare program de formare -lucrator in comert, lucrator la fabricarea conservelor din legume sau fructe, competente antreprenoriale si initiere in competente informatice. Acestea au adresat intrebari in legatura cu proiectul, solicitand detaliile suplimentare. Intrebarile participantelor s-au concentrat pe clarificarea unor aspecte tehnice privind participarea la cursuri: durata cursului si natura sa, formatori, certificate de participare, asistenta oferita in actiunea de angajare dupa obtinerea calificarii. Acestea au mentionat ca isi doresc sa participe la unul din cursurile din cadrul proiectului si ca sunt incantate de perspectiva calificarii / recalificarii.

Partenerul transnaţional din cadrul proiectului "O şansă pentru toţi şi toate", Centro Infer S.L., va asigura vizitele de schimb de bune practici pentru femeile selectate în această activitate în oraşul Murcia.

Acest oraş se regăseşte în regiunea cu cea mai intensă activitate agricolă din Spania, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care vizitele de schimb de bune practici vor fi efectuate acolo.
Aflat intre doua Coaste extrem de promovate turistic (Blanca si del Sol) orasul Murcia este si resedinta a regiunii autonome cu acelasi nume.
Provincia Murcia se afla in sud-estul tarii, iar metropola de aici poarta numele regiunii. Cuvantul „murcia” provine din limba latina, traducerea in limba romana insemnand, dud. Aici, arbustii si frunzele de dud au reprezentat obiectul de comert, ca hrana pentru viermii de matase, folositi la producerea matasurilor. 
Murcia este construita in centrul unei campii fertile, cunoscuta ca Huerta sau gradina Murciei, care include vaile Segura si raul Sangonera, si este imprejmuita de munti. 
Mai putin cunoscut de turisti, Murcia este un oras care are o arie veche, construita de arabi si cateva catedrale construite intr-un pur stil baroc. 
In piata, in fata catedralei (Plaza Cardenal Belluga) sunt palatul episcopoului, viu colorat si o extindere controversata a primariei, de Rafael Moneo. 
Glorieta - langa raul Segura, a fost centrul traditional al orasului. Aceasta este o infrumusetata piata construita in secolul 18. Primaria este si ea situata tot in acel loc. 
Ariile pedestre acopera mare parte din orasul vechi, situate in jurul strazilor Plateria si Traperia. Traperia se intinde de la catedrala pana la piata Santo Domingo. 
Totusi nu frumusetea orasului este atuul acestei destinatii, ci imprejurimile. Asa ca, daca ajungeti aici, faceti un drum in sud-est, catre Parcul National Sierra de Espana si catre orasele istorice Lorca si Vellez Blanco. Sau, si mai bine, mergeti catre mare – imediat ce treceti de Golful Mazarron va asteapta regiunea Aguilas ale carei plaje splendide nu au fost inca total descoperite de masele turistilor internationali. 
Murcia beneficiaza de o placută climă mediteraneană, respectiv ierni blande si veri uscate.

Ruxandra Şerban este de peste 11 ani la conducerea companiei Erka Synergy Communication, o agentie de comunicare si publicitate specializata pe retail. Din portofoliul agentiei fac parte nume ca Decathlon, Leroy Merlin, Cora, Yves Rocher, Clinicile Anima, Moa si multe altele.

Care este povestea afacerii dvs. si cum a inceput totul?

In timpul studentiei am lucrat doi ani intr-o agentie de publicitate din Franta si m-a captivat acest domeniu. Cand m-am intors in Romania, fara o investitie considerabila, am deschis o agentie in care eram doi asociati si un angajat. Primul proiect a fost prima Piata de Craciun din Romania, instalata la Universitate – Km zero, in 2004.  Am preluat ideea de la Piata de Craciun din Strasbourg – si am facut toate eforturile pentru ca proiectul sa fie autorizat de catre Primaria Bucuresti si sa-l implementam. Al doilea proiect a fost deschiderea hipermarketului Cora Lujerului. Si asa au urmat alti clienti si multe proiecte.

Daca nu ai banii necesari, dar ai ideea, de unde incepi?

Te gandesti cine ar putea fi interesat de idee, te duci si i-o prezinti si faci tot posibilul pentru a obtine finantare.

 Ati avut un mentor sau un model pe care l-ati urmat? Ce va inspira in viata profesionala?

Nu pot sa spun ca am avut un mentor neaparat, dar am avut sansa sa intalnesc oameni de calitate si foarte buni profesionisti, de la care am invatat si care mi-au acordat increderea lor: Patrick Bonislawski (fost GM Cora Romania, actual GM Cora Franta), Fabrice Beschu (fost GM Decathlon Romania, actual GM Decathlon Rusia). Imi place sa ies in evidenta in mod special prin ceea ce fac, sunt un om de actiune.

 Daca v-ati afla din nou la inceput de drum, ce ati face diferit?

As avea grija ca toti oamenii de care m-as inconjura sa fie mai destepti decat mine!

 Sunteti membra Femei in Afaceri, cum v-a ajutat organizatia si de ce este important sa faceti parte din aceasta comunitate?

De fiecare data cand am avut ocazia sa particip la o actiune/eveniment, m-am bucurat sa impartasesc pareri si experiente cu antreprenoare care, în mod evident, aveau aceleaşi probleme si bucurii ca şi mine.

„Business Angels” sunt oameni de afaceri care investesc bani, idei si experienta in dezvoltarea afacerilor de inceput sau a celor in crestere. Deseori, acest gen de investitii aduc finantatorului un profit mai mare decat plasamentele financiare traditionale. Multi dintre „Business Angels” sunt antreprenori de succes care ajuta tineri intreprinzatori sa-si cladeasca o afacere. Acesti finantatori intervin intr-o afacere atunci cand niciun alt ajutor financiar – din partea familiei, a bancilor sau a fondurilor de investitii – nu sunt disponibile antreprenorului.

         „Business angels” pot fi greu de identificat si contractat. Ei nu doresc sa fie „coplesiti” de planuri de afaceri. Cel mai des intalnit sfat privind modalitatea de gasire a acestora este de a apela la consultanti specializati in finantare. O alta tactica des utilizata este cea denumita „din aproape in aproape”, cautand investitori in jurul dumneavoastra, intreband pe alti investori deja identificati etc.

Factoring-ul reprezintă o forma de creditare pe termen scurt acordata de banci comerciale prin compensarea creditului furnizor. Creditul se garanteaza cu o factura inainte de scadenta aparuta dintr-un contract de vanzare-cumparare intre un furnizor si un cumparator.

         Din punct de vedere juridic, factoringul reprezinta un contract incheiat intre banca (factor) si client (aderent) prin care factorul (banca) se obliga sa plateasca la prezentarea documentelor care atesta o creanta comerciala o anumita suma de bani in schimbul unui comision.

         Suma de bani pe care o plateste banca la prezentarea facturilor poarta denumirea de finantare imediata sau factoring disponibil. Suma de bani pe care banca o achita in momentul incasarii facturilor poarta denumirea de finantare la incasare sau factoring indisponibil.

         In cazul in care exista o factura achitabila la scadenta, dar necesitatea de bani apare inainte de scadenta, atunci factura va fi achitata de catre banca la un pret mai mic decat cel inscris pe factura, urmand ca banca sa încaseze pretul total.

         Din diferenta intre pretul platit de banca si cel incasat de ea la scadenta facturii, banca isi acopera cheltuielile si se formeaza profitul ei. Banca va cumpara, practic, factura la un pret mai mic.

         In Romania factoringul are o raspandire redusa, este accesibil pentru firmele cu o reputatie deja constituita si presupune garantii importante solicitate de catre banca.

         Scontarea reprezinta o forma de creditare pe termen scurt acordata de banci comerciale prin achitarea inainte de scadenta a unor efecte comerciale (trate, bilete la ordin, etc.).

         Scontarea reprezinta o operatiune de cumparare de catre banci a efectelor de comert detinute de clientii lor in schimbul acordarii creditului de scont si retinerii de catre banca a unei sume denumita agio formata din valoarea scontului adunata cu comisioanele.

         Ca orice operatiune de creditare, scontarea presupune depunerea unei garantii stabilite de comun acord si concretizate printr-un procent aplicat la valoarea nominala a efectelor scontate.

         Un efect comercial reprezinta un angajament pe care un tragator il ia in numele unui tras in favoarea unui beneficiar.

         De exemplu, un platitor (tragator), depune banii la o banca comerciala (trasul) si emite un cec (efectul comercial) catre un furnizor (beneficiarul), urmand ca furnizorul (beneficiarul) sa recupereze banii de la banca comerciala (trasul) la scadenta prin prezentarea cecului (efectul comercial).

         In cazul in care beneficiarul are nevoie de bani inainte de scadenta, el poate sconta efectul comercial respectiv la o banca comerciala, urmand ca banca sa-l onoreze la o suma mai mica decat cea inscrisa pe efectul comercial, si sa recupereze la scadenta banii de la tras, sau sa resconteze efectul comercial înainte de scadenţă la alta bancă sau chiar la Banca Naţională.

Din momentul in care firma a primit bunurile/serviciile livrate de catre furnizori si pana in momentul platii efective, intreprinzatorul beneficiaza efectiv de un credit din partea furnizorului. O situatie asemanatoare apare in cazul in care clientii firmei platesc anticipat.

         Evident, acest tip de finantare reciproca se face intre parteneri de afaceri care prezinta incredere unul pentru celalalt, iar sumele care se vehiculeaza nu sunt foarte mari, dar sunt suficiente pentru a optimiza fluxul de numerar al unei firme pentru o perioada scurta de timp.

         Este în interesul firmei sa prelungeasca perioada de plata a furnizorilor si, in acelasi timp, sa isi incaseze cat mai repede creantele. Aceasta „optimizare” nu trebuie totusi sa afecteze relatiile de afaceri ale firmei.

         Acumularea unor datorii excesive intre parteneri poate duce la blocaje financiare. Cunoasterea metodelor alternative de plata si negocierea avantajoasa a contractelor sub acest aspect se pot dovedi extrem de utile in managementul firmei.

   Leasing – ul este o formă specială de realizare a operatiei de creditare pe termen mediu si lung pentru procurarea, de regula, de echipament industrial.

         Echipamentul este cumparat de catre societatea de leasing si se inchiriaza ulterior solicitantului. De multe ori, solicitantul insusi este mandatat in numele societatii de leasing sa cumpere echipamentul de care are nevoie.

         Contractul de leasing se incheie apoi intre societatea de leasing si solicitant si prin acest contract solicitantul primeste in folosinta echipamentul. Aceasta forma de leasing se mai numeste si leasing comercial, si reprezinta forma principala de leasing.

         Forme speciale de leasing sunt lease-back si time-sharing:

  • in forma de lease-back, posesorul echipamentului se confunda cu solicitantul care are nevoie urgenta de bani. In acest caz, el vinde utilajul unei societati de leasing, inchiriindu-l apoi de la aceasta;
  • in forma de time-sharing, sunt mai multi solicitanti care vor sa utilizeze acelasi echipament, dar fiecare il foloseste o anumita perioada de timp.

         Indiferent de forma in care se face leasingul, la sfarsitul perioadei solicitantul are mai multe optiuni:

  1. Incetarea contractului;
  2. Continuarea lui pentru o noua perioada de timp;
  3. Cumpărarea utilajului la pretul prestabilit.

Beneficiar

Asociaţia Femeilor din mediul rural Olt

Centro de Studios Infer S.L. (Murcia, Spania)

Echipa